A kompresszor felújítás folyamata minden készülék életének része, hiszen a lefutott üzemóra függvényében időszakosan indokolt nagyjavítás, illetve felújítás. A gép élettartamaként meghatározott gyártótól függően 20-25-30-40 ezer üzemóra után nem szükséges új gépet vásárolni, hanem a főegységek felújításával további élettartam üzemórát tudunk biztosítani. Egy kompresszort megfelelő működési körülmények között akár kettő, három alkalommal is érdemes felújítani. A felújítást, mint megelőzést javasoljuk, mellyel elkerülhetjük a kompresszor váratlan, sok esetben javíthatatlan meghibásodását.
Amennyiben a gyár által előírt üzemórát lefutotta a készülék, a főegységek, mint a sűrítőegység és a villanymotor felújítása mellett a kiszolgáló berendezések és alkatrészek cseréje válik szükségessé, szelepek, ékszíjak, kuplung, hűtők, szenzorok stb.
Amennyiben a gyár által előírt üzemórát lefutotta a készülék, a főegységek, mint a sűrítőegység és a villanymotor felújítása mellett a kiszolgáló berendezések és alkatrészek cseréje válik szükségessé, szelepek, ékszíjak, kuplung, hűtők, szenzorok stb.
A felújítási folyamat nagy precizitással történik mind a csavar, és dugattyús gépeknél. Minden ilyen feladatot kitűnően felszerelt, győri műszaki központunkban végzik, nagy szakmai tudással, és tapasztalattal rendelkező szerviz technikusaink.
Kompresszorok felújítását nem csak az általunk forgalmazott típusoknál vállaljuk, hanem szinte az országban üzemelő valamennyi más márkáknál is.
Felújítás hosszabb időtartalmú művelet, győri műhelyünkben végezzük. Helyszínen csak főegység javításra van lehetőség.
Az általunk, vagy partnerünk által beszállított gépen pontos tételes hiba megállapítást végzünk, azt dokumentáljuk, ennek alapján partnereink árajánlatot kapnak.
Jóváhagyás esetén kezdődhet a munka, mely az alábbiak szerint történik.
Kompresszorok felújítását nem csak az általunk forgalmazott típusoknál vállaljuk, hanem szinte az országban üzemelő valamennyi más márkáknál is.
Felújítás hosszabb időtartalmú művelet, győri műhelyünkben végezzük. Helyszínen csak főegység javításra van lehetőség.
Az általunk, vagy partnerünk által beszállított gépen pontos tételes hiba megállapítást végzünk, azt dokumentáljuk, ennek alapján partnereink árajánlatot kapnak.
Jóváhagyás esetén kezdődhet a munka, mely az alábbiak szerint történik.
Csavarkompresszor nagyjavítás
A gép sűrítő blokkja, meghajtó motorja kiszerelésre, bontásra kerül. Sűrítő blokknál elvégezzük a csapágyak, tömítések cseréjét, a forgórészek, és a ház szükség szerinti felület javítását. Szükség esetén gépműhely segítségével nagyobb problémák, mint bemaródás, házsérülés bizonyos határon belül orvosolhatóak. Ezek javítása után megtörténik a csapágy hézagok pontos beállítása, mérése. Az összeszerelés után csapágy rezgés mérést végzünk, ellenőrizve azok pontosságát. Hibátlan állapot után a blokk beszerelésre kerül.
Meghajtó villanymotor felújítása, mely a következőket tartalmazza:
- teljes szétszerelés, tisztítás, csapágyak cseréje, összeszerelés.
Ezek után kerül sor a kiegészítő segédberendezések, alkatrészek cseréjére:
- ékszíjak vagy kuplung, tömlők, szenzorok, vezérlőszelepek, levegő-, olajszűrő, szeparátor szűrőbetétek cseréje, olaj csere.
A kompresszor beleértve a hűtők, tartályok, ventillátorház és egyéb részek teljes tisztítása.
Ezen munkák elvégzése és a kompresszor teljes összeszerelése után a berendezést próbaüzemben járatjuk. Minden részében megfelelő működés esetén munkalap, valamint felújítási jegyzőkönyv készül.
Az általunk végzett felújítás minőségének elismeréseképpen, minden kompresszor nagyjavítását garanciával vállaljuk.
Meghajtó villanymotor felújítása, mely a következőket tartalmazza:
- teljes szétszerelés, tisztítás, csapágyak cseréje, összeszerelés.
Ezek után kerül sor a kiegészítő segédberendezések, alkatrészek cseréjére:
- ékszíjak vagy kuplung, tömlők, szenzorok, vezérlőszelepek, levegő-, olajszűrő, szeparátor szűrőbetétek cseréje, olaj csere.
A kompresszor beleértve a hűtők, tartályok, ventillátorház és egyéb részek teljes tisztítása.
Ezen munkák elvégzése és a kompresszor teljes összeszerelése után a berendezést próbaüzemben járatjuk. Minden részében megfelelő működés esetén munkalap, valamint felújítási jegyzőkönyv készül.
Az általunk végzett felújítás minőségének elismeréseképpen, minden kompresszor nagyjavítását garanciával vállaljuk.
Mobil kompresszor nagyjavítás
Felújításuk hasonlóan történik, mint a csavarkompresszoroké, kivéve a meghajtó diesel motort. Annak javítását nagyobb munka esetén szerződött külső céggel végeztetjük, természetesen szintén garanciával. A felújítás után ugyanúgy minden dokumentálásra kerül, mint az elektromos motor meghajtású kompresszoroknál. Cégünk csak a felépítmény felújításával foglalkozik. Alváz és futómű javításával nem.
Dugattyús kompresszor nagyjavítás
Mivel ezek a gépek lényegesen egyszerűbb felépítésűek, ezért felújításuk is egyszerűbb. Dugattyús kompresszorok felújítását csak az általunk forgalmazott készülékeken végezzük el.
Ha egy dugattyús kompresszor felújításra szorul, annak a leggyakoribb okai a következők lehetnek:
- Rendszeres olajcsere elmulasztása miatti gyűrűkopás, szorulás, törés.
- Állandó, pihentetés nélküli folyamatos üzemeltetés miatti a magas hőterhelés, mely károsítja a sűrítőegységet, a szeleplapok beégéséhez vezet.
A problémák, melyek ide vezetnek:
- levegőszűrő betét teljes eltömődése,
- ékszíj, ékszíjtárcsa kopása, csúszása, mely miatt a ventilátor nem tud megfelelően hűteni,
- zárt, helyen történő üzemeltetés, ahol a kompresszor által termelt hő nem tud távozni,
- halk kopogó hang megjelenésekor tovább üzemeltetés, mely a csapágyak tönkremeneteléhez vezet, adott esetben hajtókar töréshez is.
Legtöbbször ezen hibák miatt, részleges felújításuk nem lehetséges, nem ad biztos megoldást a hiba teljes megszüntetéséhez. Ilyen esetekben gazdaságosabb a teljes sűrítő egység cseréje, melyre a gyártómű és cégünk garanciát biztosít.
Tekintve, hogy a felújítás összege az alkatrészeken kívül munkadíjat és gépműhelyi szolgáltatást is tartalmazhat, dugattyús kompresszor esetén meggondolandó lehet akár az új készülék beszerzése is.
Ha egy dugattyús kompresszor felújításra szorul, annak a leggyakoribb okai a következők lehetnek:
- Rendszeres olajcsere elmulasztása miatti gyűrűkopás, szorulás, törés.
- Állandó, pihentetés nélküli folyamatos üzemeltetés miatti a magas hőterhelés, mely károsítja a sűrítőegységet, a szeleplapok beégéséhez vezet.
A problémák, melyek ide vezetnek:
- levegőszűrő betét teljes eltömődése,
- ékszíj, ékszíjtárcsa kopása, csúszása, mely miatt a ventilátor nem tud megfelelően hűteni,
- zárt, helyen történő üzemeltetés, ahol a kompresszor által termelt hő nem tud távozni,
- halk kopogó hang megjelenésekor tovább üzemeltetés, mely a csapágyak tönkremeneteléhez vezet, adott esetben hajtókar töréshez is.
Legtöbbször ezen hibák miatt, részleges felújításuk nem lehetséges, nem ad biztos megoldást a hiba teljes megszüntetéséhez. Ilyen esetekben gazdaságosabb a teljes sűrítő egység cseréje, melyre a gyártómű és cégünk garanciát biztosít.
Tekintve, hogy a felújítás összege az alkatrészeken kívül munkadíjat és gépműhelyi szolgáltatást is tartalmazhat, dugattyús kompresszor esetén meggondolandó lehet akár az új készülék beszerzése is.