Kompresszor felújítás

kompresszor felújítás folyamata minden készülék életének része, hiszen a lefutott üzemóra függvényében időszakosan indokolt nagyjavítás, illetve felújítás. A gép élettartamaként meghatározott gyártótól függően 20-25-30-40 ezer üzemóra után nem szükséges új gépet vásárolni, hanem a főegységek felújításával további élettartam üzemórát tudunk biztosítani. Egy kompresszort megfelelő működési körülmények között akár kettő, három alkalommal is érdemes felújítani. A felújítást, mint megelőzést javasoljuk, mellyel elkerülhetjük a kompresszor váratlan, sok esetben javíthatatlan meghibásodását.

Amennyiben a gyár által előírt üzemórát lefutotta a készülék, a főegységek, mint a sűrítőegység és a villanymotor felújítása mellett a kiszolgáló berendezések és alkatrészek cseréje válik szükségessé, szelepek, ékszíjak, kuplung, hűtők, szenzorok stb.
Kompresszor felújítás
A felújítási folyamat nagy precizitással történik mind a csavar, és dugattyús gépeknél. Minden ilyen feladatot kitűnően felszerelt, győri műszaki központunkban végzik, nagy szakmai tudással, és tapasztalattal rendelkező szerviz technikusaink.
Kompresszorok felújítását nem csak az általunk forgalmazott típusoknál vállaljuk, hanem szinte az országban üzemelő valamennyi más márkáknál is.

Felújítás hosszabb időtartalmú művelet, győri műhelyünkben végezzük. Helyszínen csak főegység javításra van lehetőség.

Az általunk, vagy partnerünk által beszállított gépen pontos tételes hiba megállapítást végzünk, azt dokumentáljuk, ennek alapján partnereink árajánlatot kapnak.
Jóváhagyás esetén kezdődhet a munka, mely az alábbiak szerint történik.

Csavarkompresszor nagyjavítás

A gép sűrítő blokkja, meghajtó motorja kiszerelésre, bontásra kerül. Sűrítő blokknál elvégezzük a csapágyak, tömítések cseréjét, a forgórészek, és a ház szükség szerinti felület javítását. Szükség esetén gépműhely segítségével nagyobb problémák, mint bemaródás, házsérülés bizonyos határon belül orvosolhatóak. Ezek javítása után megtörténik a csapágy hézagok pontos beállítása, mérése. Az összeszerelés után csapágy rezgés mérést végzünk, ellenőrizve azok pontosságát. Hibátlan állapot után a blokk beszerelésre kerül.

Meghajtó villanymotor felújítása, mely a következőket tartalmazza:
- teljes szétszerelés, tisztítás, csapágyak cseréje, összeszerelés.

Ezek után kerül sor a kiegészítő segédberendezések, alkatrészek cseréjére:
- ékszíjak vagy kuplung, tömlők, szenzorok, vezérlőszelepek, levegő-, olajszűrő, szeparátor szűrőbetétek cseréje, olaj csere.
A kompresszor beleértve a hűtők, tartályok, ventillátorház és egyéb részek teljes tisztítása.
Ezen munkák elvégzése és a kompresszor teljes összeszerelése után a berendezést próbaüzemben járatjuk. Minden részében megfelelő működés esetén munkalap, valamint felújítási jegyzőkönyv készül.

Az általunk végzett felújítás minőségének elismeréseképpen, minden kompresszor nagyjavítását garanciával vállaljuk.
deflektorlemez szerelése csavarkompresszor felújítás során
deflektorlemez szerelése
csavarkompresszor sűrítőblokkjának szerelése
sűrítőblokk szerelés
felületellenőrzés
felületellenőrzés

Mobil kompresszor nagyjavítás

Felújításuk hasonlóan történik, mint a csavarkompresszoroké, kivéve a meghajtó diesel motort. Annak javítását nagyobb munka esetén szerződött külső céggel végeztetjük, természetesen szintén garanciával. A felújítás után ugyanúgy minden dokumentálásra kerül, mint az elektromos motor meghajtású kompresszoroknál. Cégünk csak a felépítmény felújításával foglalkozik. Alváz és futómű javításával nem.
mobil kompresszor előkészítése a felújításhoz
mobil kompresszor előkészítése
csiga felület polírozás kompresszor felújítás során
csiga felület polírozás
mobil kompresszor felújítás utáni összeszerelése
felújítás utáni összeszerelés

Dugattyús kompresszor nagyjavítás

Mivel ezek a gépek lényegesen egyszerűbb felépítésűek, ezért felújításuk is egyszerűbb. Dugattyús kompresszorok felújítását csak az általunk forgalmazott készülékeken végezzük el.

Ha egy dugattyús kompresszor felújításra szorul, annak a leggyakoribb okai a következők lehetnek:
- Rendszeres olajcsere elmulasztása miatti gyűrűkopás, szorulás, törés.
- Állandó, pihentetés nélküli folyamatos üzemeltetés miatti a magas hőterhelés, mely károsítja a sűrítőegységet, a szeleplapok beégéséhez vezet.

A problémák, melyek ide vezetnek:
- levegőszűrő betét teljes eltömődése,
- ékszíj, ékszíjtárcsa kopása, csúszása, mely miatt a ventilátor nem tud megfelelően hűteni,
- zárt, helyen történő üzemeltetés, ahol a kompresszor által termelt hő nem tud távozni,
- halk kopogó hang megjelenésekor tovább üzemeltetés, mely a csapágyak tönkremeneteléhez vezet, adott esetben hajtókar töréshez is.

Legtöbbször ezen hibák miatt, részleges felújításuk nem lehetséges, nem ad biztos megoldást a hiba teljes megszüntetéséhez. Ilyen esetekben gazdaságosabb a teljes sűrítő egység cseréje, melyre a gyártómű és cégünk garanciát biztosít.

Tekintve, hogy a felújítás összege az alkatrészeken kívül munkadíjat és gépműhelyi szolgáltatást is tartalmazhat, dugattyús kompresszor esetén meggondolandó lehet akár az új készülék beszerzése is.
állapotfelmérés dugattyús kompresszor felujitás előtt
állapotfelmérés
dugattyús kompresszor szétszerelés
szétszerelés
dugattyús kompresszor felújítás - ékszíjtárcsa csere
ékszíjtárcsa csere
Denv-Air Kft.
Székhely
1116 Budapest,
Nádudvar utca 12. 

Telefon, fax: +36 1 226 6527 
Telefon, fax: +36 1 424 7921
Mobil: +36 70 454 9589
Szerviz: +36 70 454 9587

E-mail: denvair@denvair.hu
Telephely
9028 Győr,
Sági út 5.

Telefon: +36 96 528 987
Fax: +36 96 528 988
Mobil: +36 70 454 9584
Szerviz: +36 70 454 9582

E-mail: gyor@denvair.hu